I hvilken situation har hun denne oplevelse? Til en ๐ท๐ผ๐ฏ๐๐ฎ๐บ๐๐ฎ๐น๐ฒ? Nรฅr hun holder ๐ณ๐ผ๐ฟ๐ฒ๐ฑ๐ฟ๐ฎ๐ด? I sit arbejde som ๐๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐๐ถ๐๐ฒ๐ฟ? Sammen med ๐ณ๐ฎ๐บ๐ถ๐น๐ถ๐ฒ๐ป?
Nej. Hun hader at hรธre pรฅ sig selv pรฅ ๐ฐ๐ฑ๐ต๐ข๐จ๐ฆ๐ญ๐ด๐ฆ๐ณ๐ฏ๐ฆ ๐ง๐ณ๐ข ๐ฉ๐ฆ๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ด ๐ด๐ฆ๐ด๐ด๐ช๐ฐ๐ฏ๐ฆ๐ณ ๐ฎ๐ฆ๐ฅ ๐ฎ๐ช๐จ! Hun burde performe bedre. Hvis hun var skarpere, ville hun fรฅ fem gange sรฅ meget ud af sessionerne. Der er for meget spildtid, snakken udenom. Og se…nu afbrรธd hun igen!
Skal man vรฆre ๐ฑ๐๐ด๐๐ถ๐ด ๐๐ถ๐น ๐ฎ๐ ๐ฏ๐น๐ถ๐๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐ฎ๐ฐ๐ต๐ฒ๐ for at man kan vรฆre bekendt at blive det? Det mรฅ vi hellere lige undersรธge! Hvorfor er det nu, hun har sat 12 uger af til intensivt arbejde med sit sind, gennem ๐๐ฎ๐บ๐๐ฎ๐น๐ฒ๐ฟ, ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ถ๐๐ฎ๐๐ถ๐ผ๐ป๐ฒ๐ฟ, ๐ผ๐ฝ๐บรฆ๐ฟ๐ธ๐๐ผ๐บ๐ต๐ฒ๐ฑ๐รธ๐๐ฒ๐น๐๐ฒ๐ฟ ๐ผ๐ด ๐๐ธ๐ฟ๐ถ๐ณ๐๐น๐ถ๐ด ๐๐ฝ๐ฎ๐ฟ๐ฟ๐ถ๐ป๐ด pรฅ sine tanker og oplevelser? Hvad er formรฅlet?
"Det er ๐๐ฑ๐๐ถ๐ธ๐น๐ถ๐ป๐ด. At blive fri af alt det her", siger hun. Det lyder rimeligt. Hvorfor ellers?
Og ud fra det succeskriterium, er det mon sรฅ en fordel at tale hurtigt, kort, skarpt og lige ind til benet hele tiden - nรฅr man nu ikke endnu helt ved, hvor benet er?
Eller kunne det vรฆre en fordel at "vรฆve"?
At afbryde, nรฅr en pludselig erkendelse vil frem?
At beskrive konteksten sรฅ omhyggeligt som muligt, for at fรฅ alle nuancerne med?
At tage sig tid?
"๐๐ฒ๐ ๐ฒ๐ฟ ๐ท๐ผ ๐ฎ̊๐ฏ๐ฒ๐ป๐ฏ๐ฎ๐ฟ๐ ๐ฑ๐ฒ๐, ๐ท๐ฒ๐ด ๐ต๐ฎ๐ฟ ๐ฏ๐ฒ๐ต๐ผ๐ ๐ณ๐ผ๐ฟ ๐ฎ๐ ๐ดรธ๐ฟ๐ฒ", kommer det. Aha! Behov!
Mรฅske virker hun simpelthen pรฅ den mรฅde, og handler, som hun virker? Mรฅske er det totalt fint, hvis succeskriteriet ikke er at vรฆre dygtig og imponere sig selv, men nysgerrigt at undersรธge hvad i sindet, som ๐๐ฝรฆ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ ๐ฏ๐ฒ๐ป ๐ณ๐ผ๐ฟ ๐ณ๐ฟ๐ถ๐ต๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ป - ๐ผ๐ด ๐๐ฒ๐น๐๐ธรฆ๐ฟ๐น๐ถ๐ด๐ต๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ป?
Kunne den mulighed foreligge, at ๐ต๐๐ป ๐ฒ๐ฟ, ๐น๐ถ๐ด๐ฒ ๐๐ผ๐บ ๐ต๐๐ป ๐๐ธ๐ฎ๐น ๐รฆ๐ฟ๐ฒ? Og kunne det derfor vรฆre en mulighed at hรธre optagelserne igen, men denne gang med en ๐ฏ๐บ๐ด๐จ๐ฆ๐ณ๐ณ๐ช๐จ attitude: "Nรฅ, siger jeg virkelig det? Nรฅ, jeg har รฅbenbart brug for tid til at lade erkendelserne opstรฅ?" etc.
Vi er heldigvis blevet enige om, at den dรธmmende installation i hendes sind ikke er hende. Det er personaen, egoet, you name it - men vi har dรธbt den ๐ฟ๐ง๐๐๐๐ฃ, og hun har vรฆret pรฅ loppemarked og fundet en fysisk reprรฆsentant for denne art af ret farlige vรฆsener!
Den stรฅr i hendes vindueskarm, og hver gang en dรธmmende stemme prรธver at forklare hende, hvad der er galt med hende eller med verden, ved hun godt, hvor den kommer fra. ๐๐ฒ๐ ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฟ๐ฎ๐ด๐ฒ๐ป, ๐ฑ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฎ๐น๐ฒ๐ฟ.
Hvordan mon det er at lytte til sig selv, ikke bare pรฅ en fysisk optagelse, men ๐ถ ๐น๐ถ๐๐ฒ๐ ๐ถ ๐ฑ๐ฒ๐ ๐ต๐ฒ๐น๐ฒ ๐๐ฎ๐ด๐ฒ๐, uden Dragens kommentarspor af fordรธmmelse og nedvurdering kรธrende oveni? Hvordan mon det er at omfatte sig selv med ๐ป๐๐๐ด๐ฒ๐ฟ๐ฟ๐ถ๐ด ๐๐ฒ๐ป๐น๐ถ๐ด๐ต๐ฒ๐ฑ? Hvad nu, hvis nysgerrig venlighed fylder det hele?
Er der sรฅ plads til en drage ogsรฅ?
๐๐ฒ๐ ๐๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐รธ๐ด๐ฒ๐ฟ ๐๐ถ.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar